Een schoolteam in den lande had last van werkdruk;
na een schoolweek zat menigeen regelmatig een beetje stuk.
Het zweet werd dag in dag uit in grote mate vergoten,
en Sinterklaas kwam het probleem nog eens vergroten.
en Sinterklaas kwam het probleem nog eens vergroten.
De directeur stelde menigmaal prangende vragen,
de IB-ers hadden over leerresultaten wel eens wat te klagen,
de ICT-er gooide graag wat stenen in de vijver
en ook de conciërge liep over van vrolijke ijver.
de IB-ers hadden over leerresultaten wel eens wat te klagen,
de ICT-er gooide graag wat stenen in de vijver
en ook de conciërge liep over van vrolijke ijver.
En toen de minister deze week foeterde op moderne
opvoeding,
toen hoorde je ook in deze personeelskamer: dat is niet ons ding.
toen hoorde je ook in deze personeelskamer: dat is niet ons ding.
Kinderen komen hier niet om opgevoed te worden maar om te
leren;
laten wij ons niet langer aan al die onzindingen bezeren.
laten wij ons niet langer aan al die onzindingen bezeren.
Maar ja, maandag staat het weer voor de deur, dat
kinderspul;
ook met of zonder boterham, ook met kleren soms als prul.
ook met of zonder boterham, ook met kleren soms als prul.
Fijn als je een goed thuis hebt, en je bent gezond...
maar er lopen er ook tussen die behoorlijk zijn gewond.
Geleerd of niet, opgevoed of niet, door ouders gesteund
of niet:
met boterham of niet, ze staan er wel, als zonnetje of
deugniet.
Wat mooi dat ze er weer zijn, en nu komt het er op aan
subiet:
door jou voelen zich wel of niet een hele Piet!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten