maandag 18 augustus 2014

Ook op feesboek

Een nieuw schooljaar gaat van start. Zes weken lang eventjes leven ‘in de ruimte’, nu weer bevangen met het werkvirus. Hoewel…. Er zijn er genoeg die de vakantieweken het gevoel hadden een lichte mate van ontwenninsverschijnselen. Als jullie het niet waren, dan was ik het zelf.
Een bijzondere vakantie was het wel.

Allereerst hadden de mensen die lekker ‘thuis’  bleven het mooiste weer. Behalve ik, want ik hopte van de ene naar de andere mooie week. Van Italie naar Oostenrijk, en van Oostenrijk naar huis. Dagje Texel, dagje grote stad, en dat alles tussen de buien door.
En terwijl wij aan het vakantie vieren waren brak de hel los in het Midden-Oosten en in de Oekraine, sloeg het Ebola-virus toe in Afrika en wat al niet meer…. Enne: misschien heb je het al gemerkt, maar er is een beetje stiekempjes een nieuw cao-voorstel op tafel gelegd.40-urige werkweek, loonsverhoging, minder werkdruk, het kon niet op. Hoog tijd dus om je te verdiepen in alle komende geneugten!


Zes weken is ook de gelegenheid om wijzer te worden. Ik twitterde al, heb ervaring met Whatsapp en Viber, speel met de Appstore en de Google-store, speel met Lync en Yammer. En nu zit ik ook op Facebook. Hoe gek kun je worden op je oude dag. Plotseling weet ik van alles en nog wat waar ik eerder niet bij stil zou staan. Bijvoorbeeld dat Pietje op vakantie zat en aan bungeejumpen deed, dat Grietje verzoop op de camping en Karel op z’n mountainbike de bocht wat te ruim had genomen in een afdaling over 2100 meter (en dus supersnel beneden was). Bedenk goed: dat allemaal real time. Berichtje vanaf het elastiek, berichtje van Karel tijdens de vlucht. En Grietje had alles nat behalve de iPad en de wifi!
En de hele dag lopen mijn digitale apparaten te roepen of ik ook vriendjes met die of die wil worden.
 Kortom: ik krijg die 40 uur wel vol!


Morgen gaat ie weer. Nieuw schooljaar-start, dus vast genoeg te doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten