zondag 28 september 2014

FR-ISIS

Wat vond ik het mooi: de strijd van de Schotten voor onafhankelijkheid. Doedelzakken, kilts, vlaggen, schilden, taartjes… En de zorg op de gezichten  van Londense en Europese hotemetoten.
Stel je voor, zeg. Wales, Catalonie, de Basken, Noord-Ierland, Beieren, Vlamingen, Sicilie… Allemaal staan ze in de rij om het Schotse voorbeeld t volgen. Totdat blijkt dat de Schotten het zelf niet aan durven.

Elders in de wereld is er allerlei gedoe. Ik kan me die Schotten best voorstellen. En al die anderen ook. Vrijheid zit hun in het bloed.
Met wie kan ik er thuis beter over praten dan met Wifi? Mijn eigenwijze Vrije Siamees, altijd op pad, niet beteugeld door enigerlei gebod en altijd op jacht? Vandaar dat ik op een avond een vrijblijvend gesprek aanging, en… Mijn eigenwijze Siamees schilderde mij nog eens voor hoe het zat met haar BVS (Bond van Vrije Siamezen). En zo kwam ik op het idee mijn afkomst niet langer meer te verloochenen en pal te gaan staan voor de vrijheid en de rechten van mijn volk.

Wat hieronder volgt blijft onder ons, afgesproken? Tenslotte moet ik even rustig de tijd hebben om de
standpunten juist te formuleren, volk op de been te krijgen, volksstam-raadplegingen te organiseren en zo voort.
Ik heb het stoute plan opgevat een nieuwe organisatie op te richten ter bevrijding van het vaderland en het oprichten van de nieuwe Upstalboom. We redden ons zelf wel, daar in het hoge noorden.
Denk nou niet dat mijn plan slecht doordacht is. Ik heb de geschiedenis goed bestudeerd en borduur voort op oude tijden. Ook lees ik elke dag de krant en kijk naar het journaal; ik weet wat er in de wereld gebeurt!


Binnenkort met grote koppen in de krant: oprichting van FR-ISIS (een duidelijke verwijzing naar de Frisii, zoals de Romeinen ons noemden). De beweging zal worden getekend met met het beeldmerk Beowulf en het zwaard van Grutte Pier zal weer in ere worden hersteld. Wie niet de volgende zin kan uitspreken op een fatsoenlijke Friese toon (Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin, is gjin oprjochte Fries) zal worden onthoofd.

Weg met de verderfelijke wetgeving uit Den Haag; wij beroepen ons in het vervolg op het Lex Frisionum!


Zie je het al voor je? De nieuwe Bonifatius zal z’n gezicht maar beter niet meer laten zien in het Hoge Noorden. Terpen worden in eer hersteld, troepen van FR-ISIS zullen op de ruggen van zwartbonte koeien over de vlakke  landen voortsnellen! Onze troepen worden beschermd door Wodan, Frija en Donar. Geen kalifaat maar een Cananafaat! En Frisia uit de EU…

 En de kat? Met een vuile grijns op haar kattenkop overdenkt ze wat dat voor haar Siamezenvolk gaat betekenen.  Bevrijding van Siam… En dan? Vogeltje snoepen?
Haar tanden blikkeren. Is het van de lach of van de honger?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten